9.10.15

1. #ShinyyGirlKulturalnie: o co chodzi?



Movies will make you famous; Television will make you rich; But theatre will make you good.
― Terrence Mann 




     Od niemalże półtorej roku teatr zajmuje ważne miejsce w moim życiu. Bardzo ważne. Nawet ważniejsze niż powinien. Jeśli mam być szczera to zaprząta moją głowę przez większość czasu. Właściwie nie tylko on. Gdy tylko usłyszę o jakimś wydarzeniu kulturalnym w Szczecinie, mimo zupełnego braku czasu, nawet na spanie, mam ochotę rzucić wszystko i pognać tam gdzie mogę zobaczyć czy usłyszeć coś interesującego. Siedząc trzy godziny bez prądu, w ciemnym pokoju, mając rozładowany telefon i będąc sam na sam z moimi myślami wpadł mi do głowy pomysł nowej serii. Innej. Niepowtarzalnej. Pozwalającej mi pisać o czymś co kocham. O sztuce. O teatrze. O muzyce. O książkach. O tym co mnie otacza. O tym co kocham. Nie przekazywać informacje o zakupach czy kosmetykach, a tworzyć płynące z moich ust zdania, które niczym fale mącone delikatnym wietrzykiem będą wylewać się na klawiaturę. 

     To całkiem zabawne, piszę dużo, czytam jeszcze więcej, ale większość moich tekstów chowam do szuflady. Czas to zmienić. Czas pokazać światu to kim naprawdę jestem, ile czasu poświęcam na pokazanie wszystkiego swoimi oczami. Oczami ścisłowca z duszą humanisty. Wielu ludzi nie rozumie mojej fascynacji, patrzy na mnie krzywo, zadaje głupie pytania. Nie obchodzi mnie to. To moja pasja, którą realizować będę bez względu na wszystko, otwierając serce na uczucia, których doświadczam tylko gdy usiądę z kartka i długopisem. Wszystko najpierw tworzę ręcznie, skreślając miliony razy i poprawiając i tak już poprawione zdania. Jestem perfekcjonistką, wszystko musi być idealnie, od linijki, bezbłędnie. 

     Ostatnio ktoś powiedział mi "Ola, nie marnuj życia. Rób co chcesz i nie przejmuj się niczym. Znajdź pasję, którą zamienisz w pracę i bądź szczęśliwa". Oczywiście, chciałabym żyć z pisania o teatrze, ale ani nie jestem wybitną autorką, fantastycznych recenzji czy felietonów, ani osobą z dużym nazwiskiem znanym doskonale w mediach. Czy to czyni mnie gorszą? Oczywiście, że nie, bo to wszystko tworzę jedynie z pasji, którą być może uda mi się zarazić kogoś, kto tak jak ja szuka swojej drogi w życiu. Dlaczego miałabym nie spróbować?

     Oczami wyobraźni widzę płomyk nadziei jakiejś duszyczki, która dzięki mnie odnalazła coś co lubi, ceni i coś co sprawia jej przyjemność. Tak jak ja znalazłam. Znalazłam, a teraz raz w miesiącu będę się nią z wami dzielić. Eseje, recenzje, playlisty i relacje z wydarzeń to co co chciałabym wam pokazać, żebyście mogli zobaczyć ten skrawek mojego życia i (kto wie?!) może się zainspirować.
Nie wiem czy ktoś będzie chciał mieć do czynienia z tą częścią mnie, tą dziwaczną i pokręconą częścią mnie, ale jeśli znajdzie się chociaż jedna osoba, która będzie czekała na moje wpisy będę spełniona nie w stu, a w dwustu procentach.

     Mam nadzieję, że już niedługo spotkamy się tu ponownie! Miłego dnia, poranka, wieczoru, nocy czy kiedy indziej kiedy to czytasz.

Love,
ShinyyGirl


74 komentarze:

  1. Rozwijaj swoją pasję ;)
    Obserwuje ;)

    http://mylittlelifex3.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak właśnie zrobię :)
      również obserwuję!

      Usuń
  2. super blog ! robisz bardzo ciekawe posty więc będe wpadać iii obserwuję i miło gdybyś Ty również zaobserwowała justperfectfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Rozwijaj pasje, żebyś później tego nie żałowała !
    Wspólna obserwacja ?
    http://lu-sia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja czekam z niecierpliwością na te wpisy i będę je naprawdę chętnie czytała! Po tym wpisie widzę, że jesteśmy bardzo do siebie podobne z charakteru, ponieważ ja również uwielbiam teatr, pisanie o nim, muzykę, podobnie jak Ty jestem ścisłowcem z duszą humanisty. :)) Nie mogę się doczekać Twoich kolejnych wpisów! ^.^
    Pozdrawiam ♥
    http://princessdooomiii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, bardzo się cieszę, że znalazł się ktoś do mnie podobny!
      Pozdrawiam ♥

      Usuń
  5. Fajnie, że masz pasję! Każda pasja, nawet taka, która jest postrzegana za zabierającą czas i bez przyszłości, rozwija człowieka, a to jest najważniejsze. Będę czekać na kolejne posty z tej serii. :)
    Sztuka parzenia herbaty [klik]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie uznałam to samo, że grunt to się rozwijać, a może kiedyś ta pasja przekształci się w coś większego :)

      Usuń
  6. Trzymam kciuki za Twoją pasję! Rób to co kochasz! <3
    http://typical-writers.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawa pasja, tez bardzo lubię teatr ;)
    ZAPRASZAM KLIKNIJ

    OdpowiedzUsuń
  8. Z dnia na dzień bądź coraz lepsza! ;*
    Mogłabyś poklikać w linki pod ostatnim postem? ♥ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobrze że odnalazłaś swoją pasję :) Teatr piękna rzecz ! Dziękuje za odwiedziny u mnie :)
    royal-girll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma za co :)
      Ja też jestem szczęsliwa, że znalazłam to co lubię ;)

      Usuń
  10. Pasje trzeba rozwijać bez względu na wszystko :)
    Mój blog - klik

    OdpowiedzUsuń
  11. Zycze ci kochana powodzenia! Z chęcia poczytam o teatrze muzyce sztuce itp. Jest za dużo blogów o modzie i recenzjach kosmetykow wiec z checia poczytam cos nowego :*

    http://comocarmen.blogspot.co.uk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Pewnie ciuchy też się pojawią, bo w końcu jestem kobietą, ale to o rzeczach innych raczej wolę pisać ;)

      Usuń
  12. Świetnie, że odnalazłaś swoją pasję :)
    My również obserwujemy :)
    Pozdrawiamy cieplutko♥
    ♥WIKWERFASHION.BLOGSPOT.COM [KLIK]♥

    OdpowiedzUsuń
  13. zawsze uwazałam teatr dla takich sztywniaków
    http://happinessismytarget.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaskoczę cię, bo teatr odwiedza bardzo wielu młodych ludzi, którzy wcale nie są sztywni :)

      Usuń
  14. Kocham teatr. Paradoksalnie nie byłam w nim od baardzo dawna. Zazwyczaj ludzie chcą iść do kina. Kino też kocham, ale tęsknię za tą atmosferą... Mam upatrzone przedstawienie, które chciałabym obejrzeć, ale chwilowo go w repertuarze nie ma i masz babo placek. No cóż. Uwielbiam też operę, balet... Mimo że tylko kilka razy byłam w tych jakże kulturalnych miejscach. Może to i dobrze. Przynajmniej bardziej doceniam i się zachwycam. Ciężko jednak nazwać to moją pasją, daleko mi do Ciebie :) Powodzenia!
    Pozdrawiam i zapraszam :) KLIK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To fakt, większość woli kino, ale nie każdy. Ja poszłam do teatru raz i się wkręciłam, śmiem twierdzić, ze nawet za bardzo :)

      Usuń
  15. Teatr jest super! Rzadko miałem okazję bywać, ale wszystkie te wydarzenia bardzo miło wspominam! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo się cieszę, że się podobało :)

      Usuń
  16. Ja - niestety - za teatrem nie przepadam i nie przepadałam nigdy. Strasznie, ale to strasznie denerwuję mnie gra "na żywo" i nic na to poradzić nie mogę. Ale przecież, wszystko jest dla każdego, a każdym - wbrew pozorom - nie jest każdy. ja mam swoje rzeczy, które lubię robić, swoje pasje (pisanie, o tak) i temu się poświęcam. Zdanie innych guzik mnie obchodzi. Gdybym na to patrzyła to siedziałabym teraz, gdzieś na medycynie, wyrywałabym sobie włosy z głowy i łykała pigułki na uspokojenie, a tak - jestem na dziennikarstwie, poznaje grunt, który mnie w jakiś sposób interesuję i... jestem sobą. A w tych czas to naprawdę wiele znaczy.
    Pozdrawiam:)
    somethingdiffernet-imagine.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Genialne jest to, że każdy jest inny i ma inną pasję. Właściwie najważniejsze jest mieć tą pasję. :)

      Usuń
  17. Ja za bardzo nie interesuje się teatrem ale przynajmniej ktoś nie ma pasji związanej z komputerem :)
    Obs/Obs?
    http://life-patuu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Komputer nie jest jedyną rzeczą także cieszę się, że moja pasja jest inna ;)

      Usuń
  18. bardzo oryginalna pasja
    obserwujemy ? ;)
    http://werciakwercik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. ooo bardzo ciekawa pasja, serio! mało jest kreatywnych nastolatków w tym wieku z pasją inną niż internet czy piłka nożna więc naprawdę ogromnie szaPO BA!

    you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję bardzo! Uwielbiam się wyróżniać na tym polu :)

      Usuń
  20. Świetny post ;) Super, że masz taką pasję ;)
    Na moim blogu zapytałaś o wspólną obserwację - ja już i czekam na uczciwy rewanż ;)
    Zapraszam do mnie: Mój blog-klik!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję!
      oczywiście tez już obserwuję ;)

      Usuń
  21. również uwielbiam teatr, jednak nie mam szansy tak często chodzić na spektakle, sam też występuję na scenie i uczestniczę w zajęciach teatralnych, świetna zabawa i przede wszystkim pasja ;) W sumie teatr najbardziej lubię za emocje, nie potrafię się tak wczuć na filmie, natomiast w teatrze zawsze znajduję jakieś głębokie uczucia ;)
    introverted-journal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, emocje to najlepsza rzecz w teatrze. Ja uwielbiam jeszcze to, że każde przedstawienie jest unikatowe zawsze różni się od poprzedniego.

      Usuń
  22. Chętnie będę czytać, a tym czasem obserwujemy ?>
    www.mala-sue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Bardzo ciekawy post ! :))
    Obserwuje :)
    daydream89.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Pytałaś o wspólną obserwację. My już obserwujemy :)
    http://you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny post,może wspólna obserwacja?
    Zgłoś się u mnie słońce :)
    fashion--twins.blogspot.com

    Pozdrawiam cieplutko kochanie<3

    OdpowiedzUsuń
  26. jejku uwielbiam teatr ;3
    pytałaś o wspólną obs :) ja już teraz ty :D
    http://swiatwedlugkaro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja uwielbaim chodzić do teatru, żałuje, że kiedyś nie próbowałam swoich sił żeby wystąpić. Nie licząc teatru w podstawówce ;D czy występów w liceum haha
    Rozwijaj swoje pasje ^^ nie marnuj się :D
    blog-kilk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja aktorką jestem beznadziejną, ale kocham być widzem :)
      dziękuję! ♥

      Usuń
  28. GOTOWE. :*
    www.mala-sue.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  29. My także uwielbiamy teatr a jedna z nas udziela się w naszym teatrze :) świetny blog ;)
    Pytałaś o wspólną obserwację, my już teraz ty :)
    http://claudiaandnadia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też obserwuję ♥
      W takim razie życze powodzenia! :)

      Usuń
  30. Bardzo ciekawa pasja, powodzenia w jej rozwijaniu.
    Jeszcze nigdy nie miałam okazji być w teatrze, ale bardzo chętnie się kiedyś wybiorę ;)
    Obserwuję
    frenzyblack.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Jeśli tylko będziesz miała okazję to idź, nawet jeśli ci się nie spodoba, to poszerzysz horyzonty :)

      Usuń
  31. Ja mam troche ograniczone możliwości jeśli chodzi o teatr, a szkoda!

    http://patrz-w-gore.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  32. Sztuka, muzyka to najwspanialsze pasje jakie są. Dzięki nim możemy wyrazić sobie w 100% i to jest wspaniałe. Życzę ci abyś ją rozwijała i w przyszłości robiła coś co jest właśnie z tym związane bo wtedy to wygrasz życie!

    http://magdalens-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Też uważam, że sztuka i muzyka to najlepsze co istnieje :)

      Usuń
  33. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    xoxo, Nastya Deutsch

    MY BLOG NASTYA DEUTSCH

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja jestem beznadziejną aktorką, właściwie to bardzo rzadko chodzę do teatru, ale lubię, mimo, że kiedyś nienawidziłam. Dużo bardziej wole tańczyć, musical'e to zdecydowanie moja bajka. Posta bardzoo fajny, aczkolwiek, lepiej by się czytało gdyby pomiędzy akapitami były zdjęcia :3

    http://introverted-princess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie jestem dobrą aktorką, chyba, że wśród znajomych, za którymi nie przepadam. Co do zdjęć między akapitami, to dam sobie na razie spokój. Nie mam tylu zdjęć by je urozmaicać, a poza tym mnie właśnie niezmiernie denerwuje gdy coś mi przerywa czytanie :)

      Usuń
  35. Uwielbiam teatr, jednak nie mam możliwości go często odwiedzać.Ostatnio byłam dwa, lub trzy lata temu ale chciałabym jeździć do teatru dużo częściej. Uwielbiam ten klimat i moment kiedy kurtyna się podnosi. Niestety nie miałabym odwagi występować na scenie i wcielać się w konkretną postać.

    Mój kawałek internetu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie należę do osób, które grają, a to głównie dlatego, że nie umiem. Kiedy małe dziewczynki marzyły żeby być baletnicami, ja chciałam być aktorką. Nie wyszło, ale robię to co lubię, tylko trochę w innym kierunku :)

      Usuń
  36. Świetny blog. Pytałaś o wspólną obserwację. Ja już

    http://mikaart-m.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. inspirujący blog, byłabym Ci wdzięczna za wejście do mie i przeczytanie ostatniego posta
    KLIK

    OdpowiedzUsuń